Sunday, December 24, 2006

梦里眼泪一公升

在梦里面,我不能走,
你告诉我,可以陪着我,
就算没办法肩并肩,
但可以看到你。。。
笑着,动着,坚强着。

我醒来,才发觉原来是一场梦
用我痛到几乎落泪的脸颊,
笑开。。

在世界上,
有很多的人在开心,
爽着,
乐着,
但却不满足;
每个角落,
却有更多的人在受苦,
身体苦,
心理苦,
连笑着的味道尝起来都酸酸的。
我不知道一个人的力量可以做些什么?

不知道一次感觉到,
双脚着地的感觉是那么幸福,
可以听见你说声我爱你是那么满足,
天冷了,我可以开窗;
心冷了,我可以转身看看,
原来有那么多的幸福包围着我。。
跌倒之后都可以爬起来,
甚至每一口呼吸感受起来都是那么珍贵。。
‘活着,就有希望’
有好久好久都没说过这句话,
来振作自己,
也振作每一个即将消失的灵魂。

人会哭,因为我们都有感觉;
生活会失去平衡,
因为不是每一块地都是平的;
眼泪,擦掉了总会停;
明天醒来,或许是一个好天。
当你好好的,
可不可以努力的让别人也好好的。。
在眼泪流了一公升之前。

我想让你让你让他让他也好好的,
在我使用了一公升的分号之前,
原来,
分号是这样用的。。。

9 comments:

Anonymous said...

Baby, get the song, "Baby, it's cold outside". A great slow Xmas song.

Recently, I always dream that I'm back in high school, sitting in the classroom and during when I'm in F6, I saw a lot of my classmates, and those who I never met in these few years. Oh, how good time flies. I'm gonna dream about you and the guys next time okie? Hehee~

Anonymous said...

doT doT doT

Anonymous said...

NG TIAN PEI KONON ! YOUR ADVICES NOT SO SUITABLE LAHH...SHOULD GET SOME OTHER SONGS ...EG .HERE IS NO WHY , SILENCE IS EASY OR JUST SWITCH TO TECHNO, TRANCE WHICH IS NO LYRICS INVOLVED FOR YOUR IMAGINATION . ! MARY KISS MY ASS MUST !

Anonymous said...

http://en.wikipedia.org/wiki/Sad

check this out...why what when where who and how .

jeepeng said...

what a sadness blog, better leave here ASAP...

Jhunnie said...

Wah... Jeep..want like this meh..blog must happy one meh =P..
i like sad de blog ma.. nice ma..

Anonymous said...

U CREATED YOUR SAD BLOG BECAUSE U ARE UNHAPPY..TELL YOU WHAT . NO POINT BEING SO UNHAPPY FOR SO LONG..BUT OF CUZ..WHEN YOU REACH THE BOTTOM LINE ALREADY..YOU ONLY CAN GET BETTER FROM THERE ONWARDS BECAUSE THERE IS ALREADY NTH COULD WORST THAN THAT.

Jhunnie said...

.........................................................................................................

Anonymous said...

mm... thanks for text :)